Det fortsätter att snöa

Nu är vi inne på tredje dagen här med ganska så kraftigt snöfall. Tittar man ut är allt ett vitt vinterlandskap. I helgen är det första maj. Känns ganska absurt att det kan vara sådant här väder. Det är svårt att hitta motivation sådana här dagar. Det är lätt ångestframkallande att läsa andras bloggar och se hur folk klär sig i leggings,tshirt och jacka när jag måste dra på mig underställ, jeans, tröja, täckbyxor, tjockaste vinterjackan, halsduk upp över näsan, mössa, två par vantar och vinterkängor. Lagom kul. Bara för att vi befinner oss i olika delar av världen. Alla som är födda och uppvuxta här i tromsö eller som bott här i många år avslutar alltid sin klagan med ett "jaja, vi har ju själva valt att bo här". Jag vill bara skrika "MEN VEM GÖR DET?" Vem väljer att bo här hela sitt liv? Det är fint om sommaren (som är 3-4veckor lång. max) men det väger knappast upp resten av årets skit. Det är dåligt utbud i affärerna, det är hala smala gator, det är inga busskurer på stans blåsigaste gator och det är konstant mörkt i flera månader. För mig gick första hösten och vintern bra för då var jag nyinflyttad och hade fortfarande saker att upptäcka + att jobbet var nytt, allt var nytt så man hann knappt tänka över vädret. Sen var sommaren jättefin, det regnade iofs hela juni men juli var fint och halva augusti. Jag var fortfarande nykär och vi flyttade till en mycket finare lägenhet och allt var bra. Men nu? Sedan i höstas har det bara blivit värre och värre. Det gör mig knäpp att bo här. Jag längtar verkligen till i höst då jag & JK flyttar till Gran.

....nu snöar det ÄNNU mer här. Är det möjligt?

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0