Tur man har cykelhjälm

Imorse när jag susade till jobbet ( det är nerförsbacke hela vägen så jag har ganska bra fart alltså) hoppade det plötsligt ut en katt framför cykel mitt i en snäv kurva. Helt instinktivt bromar jag. Hårt. Bakhjulet slirar iväg och jag hamnar mot kanten mellan vägen och diket. Ett par sekunder senare ligger jag på asfalten. Med dunkande hjärta och tanken "tur tur tur att jag har hjälm". Skrapade upp ett par fingrar ganska mycket, lite småsår i andra handen, på knogarna och foten. Fina asfalts-brännsår på ett knä och en axel. Det gör skitont! Duschade med gladpack tejpad på såren och plasthandskar på händerna hehe. Vatten svider. Så jäkla typiskt att jag ramlar och slår mig nu, dagen innan jag ska till göteborg. Fint med shorts när man har ett stort plåster på benet. Fint att allt skaver mot såret på axeln. Och ändå... tur att jag hade hjälm. Vem vet annars hur mycket jag hade slagit mig?

Mycket missnöjd jag med ont i knät och på axeln.

GBG Biljetter fixade!

Weho! I helgen drar jag till min kompis Anton som bor i gbg! Det ska bli jättekul, har inte träffats på läänge nu. Eftersom jag inte har någon semester i sommar känns det också skönt att kunna göra sånna här små miniresor.
Drar direkt efter jobbet på fredag och kommer hem sent söndagkväll. Skulle inte tro att jag bloggar under helgen, om jag inte snabblånar Antons dator.

JEG GLEDER MEG! :D

Härlig gammal bild från nyår 2009/2010 på mig & Anton. Vi var ett gäng i byske den kvällen och åkte massor med pulka!

Bio & Pizza

Igårkväll var jag & JK (vi är fortfarande goda vänner :) ) på bio. Vi tog tåget till Gjövik och såg sista Harry Potter! Den var jättebra, jag grät såklart och tycker den var ett fint avslut. Även om jag inte gillade sista delen med 19 år senare... det gillade jag inte i boken och tyvärr tog dom med det i filmen också. Oh well. Annars var den väldigt bra.  Efteråt gick vi på Egon och beställde pizza som vi tog med och åt på tåget hem. Ett glas vin hann vi visst också med där. Hade en jättetrevlig kväll.
Idag är jag ledig och har gjort i princip ingenting, skönt. Gick dock en promenad tidigare och handlade lite på vägen hem. Har börjat på en stickning igen, har inte stickat något sedan påsk för jag tröttnade men nu känns det kul igen. Blir bara sockar, måste ju komma igång igen lite. Så kvällen ska spenderas med nyaste True Blood, kanske en film och min stickning.
Outfit of yesterday. Skor Bianco, Jeans Bik Bok, top Zara, klocka Guess.

Tangled

Såg den för någon dag sen, jättefin film. Älska Disney.

En minut i stillhet

Idag kl 12 hade hela Norge en tyst minut. Det var regeringen som gick ut med en uppfodran till alla att vara tysta idag mellan 12-12.01. Vi stannade tåget, informerade de resande över högtalarn om varför och sen var vi tysta. Föraren stängde av motorn så tåget verkligen skulle vara tyst. Det var en väldigt fin stund och flera resande tackade mig sen för att vi deltog. Jag gick resten av tågresan med tårarna rätt bakom ögonlocken och en klump i halsen.

Det finns inte ord nog.

When something ends something begins

Sista tiden har varit minst sagt omvälvande. Mycket har hänt och jag vill inte gå in på allt här men jag har i alla fall flyttat till en egen lägenhet. Har klarat skolan & är nu färdig konduktör. Försöker deala med att vara ensam igen. Har just varit med om en fruktansvärd helg där hela Norge hamnat i sorg. Haft besök av min finaste Isa. Haft besök av underbara mamma & hennes Lars. Plus allt däremellan. Jag tror vi helt enkelt lämnar det där och startar på nytt blad.  Bor i en jättefin lägenhet med mina älskade kattepuser. Har ett jobb jag stortrivs i. Har livet framför mig och mina nära och kära i gott behåll. Tänker på alla som förlorat sina barn, vänner, kära i helgen och är så tacksam för det jag har.

Jag tror jag kommer blogga mer ärligt nu. Mer från hjärtat. Tidigare har jag inte velat skriva om jag mår dåligt för något tex. för jag vill inte oroa alla mina kära som bor långt borta. Men det är ju också en del av mig, en del av hur jag har det och hur mitt liv är. Jag ska sluta oroa mig för vad jag kan lägga upp eller inte, det är ju min blogg - det är jag som bestämmer det.

Ta hand om varandra, visa att ni älskar era kära & kom ihåg att leva varje dag fullt ut. <3