Inspiration

När man bor i Tromsö finns det inte sådär jättestort utbud av saker. Tex. vegetarisk mat, soyaprodukter, hälsokost, färska bra råvaror som grönsaker och frukt osv. Jag kan bli helt knäpp av att tänka på hur mycket lättare livet skulle vara av att bo i sverige i en någorlunda stor stad där det faktiskt finns saker. Där du kan gå på ICA och hitta vegetariska alternativ, där du inte behöver leta förgäves efter glutenfritt och andra lite alternativa livsmedel. När jag läser en del bloggar där dem skriver om alla fantastisk mat dom lagar vill jag bara gråta för att jag inte har möjligheten till det. Men - jag har själv valt att bo här och jag försöker göra det bästa av situationen. En dag ska jag bo någonstans där jag också har möjligheten till ett större utbud av mat.

Sådana här dagar, då snön yr utanför fönster fast det är 19 april, då magen bara säger blä blä blä och gör ont och man är hemma från jobbet är det extra viktigt för mig att hitta inspiration utifrån. Att inte bara tycka synd om sig själv och klaga på allt som är. Utan att fokusera på bra saker, att läsa bra saker och att lära mig mer om sådant jag tycker är intressant. Därför svängde jag förbi bibblan innan jag handlade imorse och lånade två böcker. En om Yoga och en om Chi. Jag vill jättegärna köpa mig en egen yogamatta men tills det blir av (man ska ju ha råd osv...) kan jag alltid läsa om det, göra övningarna i mitt huvud och fördjupa mig i filosofin kring yoga. Eftersom jag gått på yoga ett tag nu är många övningar bekanta men det är bara bra, då kan jag lära mig om hur jag kan komma djupare ned i dem eller kanske jag har hållt höfterna i fel vinkel?
Jag har även läst klart senaste numret av Hälsa, en tidning jag unnar mig att prenumerera på då den inte finns att köpa som lösnummer här i tromsö. Jag läser även lite olika hälso/yoga bloggar och där hämtar jag jättemycket energi och inspiration. Jag blundar och har en inre bild av hur jag gör yoga utomhus i sommar, med solen värmande mot kroppen och fokus helt och hållet riktat inåt.



Vad inspireras du av i vardagen? Vart samlar du energi?

Love Left
Postat av: Mariam

Skönt att du hittade böckerna som lite tröst i alla fall. Det är starkt att du inte ger upp i alla fall!

2010-04-20 @ 09:54:52
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0