Jag har gjort yoga hemma!

Har just genomfört mitt första lilla yogapass här hemma. Ensam. Bara jag, min anding och asanas. Var underbart och jag är så nöjd. Hade som intention att ge mig själv tid, att fokusera på min andning och att bara vara. Maglås, rotlås, exakta positioner osv tar jag någon annan gång. Har varit osäker på om jag finner ro till att yoga hemma, det är så lätt att hela tiden komma på saker som ska göras då, man råkar kanske snegla mot diskbänken, komma på att man borde starta en tvätt osv. Men det gick hur bra som helst, jag lyckades fokusera endast på mantrat som min andning ger mig. Fantastiskt. Jag är lycklig och känner mig i balans. Körde bara ett 30min program nu som jag tagit ur en bok och det var lagom att börja med. Tog mig 40min att göra då jag inte är helt van alla positioner men det är okej. Längtar till jag kan mer och kan själv välja vilka asanas jag genomför beroende på vad jag känner att min kropp behöver. När jag kommer hem från turkiet och får lön igen ska jag dessutom unna mig en egen yogamatta! :D Gjorde yoga nu direkt på golvet och det funkar om man är lite fuktig i händer och fötter så man inte glider. Men, skönare på en matta där man inte riskerar att glida och dessutom mycket mer bekvämt i sittandes och knästående övningar. Var härligt varm och lugn efteråt.
Jag är så glad.


Love Left
Postat av: Nina

Härligt!

Glad att du lämnade avtryck hos mej :)

2010-04-29 @ 17:27:00
URL: http://solhalsning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0