Me & Paolo. Yeah...right

Hemmatränade idag med min Paolo Roberto dvd. Fick med den när jag köpte tidningen ToppHälsa då jag var i sverige senast. Den var skitjobbig! Herregud vad jag svettades och stönade och nu har jag ONT i kroppen. (Härligt!!!) Första 15 min är MAge/Lår/Rumpa träning. Programmet är upplagt med 5min övningar (där varje övning är 30 sekunder) och sedan 1min vila, 5 min träning, 1 min vila och så 5 min träning. Övningarna var bland annat Upphopp, olika sortes crunches/sit-ups, utfall, jumping jacks, armhävningar i olika former m.m. Det var jobbigt men jag kände ändå att jag fixade det mesta. Sen kom dock 15 min förbränningsträning och då jäklar. Upplagt på samma sätt med träning varvad med vila var detta dock mycket jobbigare. Flera av övningarna fick jag göra en egen modifikation av då jag inte fixade varianten på dvd:n. Var helt slut efter dessa 15 min. Det kändes ändå bra och jag är glad att jag lärt mig acceptera min form och vad min kropp orkar. Ingen idé att deppa över att Paolo orkar mycket mer än mig, han är ju elitidrottare så come on. Kände mig liite svag dock när han gjorde smala armhävningar (Från fötterna - Bara det liksom!) med pump och jag kämpade med vanliga breda armhävningar från knäna hehe. Armhävningar är verkligen inte min grej. Jag är i alla fall nöjd och räknar med träningsvärk imorgon! ;) Praktiskt att kunna köra ca 40min träning hemma i vardagsrummet de dagar man inte har tid att gå till gymmet.


Svettiga jag & Paolo. We're like thiis now *visar med fingarna hårt i kors*.
Eller nåt.

Love Left
Postat av: Cici

Paolo är lite småsexig tycker jag nog allt...

2010-05-01 @ 15:17:14
URL: http://cicii.blogg.se/
Postat av: Katti

Har också den där dvd´n! Har inte provat än eftersom jag tränar på F&S, men blev allt lite sugen nu.. Kanske blir lite hemmaträning med Paolo trots allt hehe

2010-05-04 @ 21:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0