"Regnet faller ner och fuktar marken...

... vi är alla trygga här i arken. "
Det är från en sång jag lärde mig en sommar då jag var 13, på ett kristet musikläger i Munkviken och där vi hade tema Noas Ark. Jag tjatade som en idiot för att få åka dit, mina föräldrar är inte kristna och jag är varken döpt eller konfirmerad. Men, min allra bästa vän var där varje år och kom hem med massor av berättelser om hur kul det var. Så till slut fick jag åka, jag och min syster. Vi var där i 7 dagar om jag minns rätt och vilka 7 dagar det var! Vi gjorde alla klassiska saker som att rymma om natten (straffet blev att plocka kottar en hel förmiddag), vi badade fast vattnet var iskallt, vi hängde med ledarna som var så gamla (dem var väl typ 16-17 haha) och coola. Jag träffade en kille som blev min första pojkvän och jag fick min första kyss. Eller, man kan nog snarare säga att jag tog den. Det var en väldigt kul vecka och även om jag inte tog till mig av det kristna pratet, gudstjänsterna och allt som rörde det så träffade jag nya vänner och lärde mig en hel del. Jag är så glad att mina föräldrar ändå alltid låtit mig själv styra vägen, dem har aldrig tvingat på min sina värderingar och sin tro, jag har alltid fått finna min egen väg. Dem har aldrig dömt mig för saker jag gjort och jag vet att dem alltid accepterar mig som jag är. Det är en enorm trygghet och jag är så otroligt glad att ha så kloka och kärleksfulla föräldrar.

Nåja, det jag egentligen skulle säga är att det spöregnar här. Har gjort det sedan i lördagseftermiddag och ska tydligen göra det hela veckan. Lagom kul men det tar i alla fall bort det mesta av snön. Bor man i tromsö så vågar man ju tyvärr inte hoppas på för mycket, mest troligt kommer det mer snö snart någon gång. *suck* Ungarna på dagiset är jätteglada i alla fall, man ser glöden i ögonen på dom när vattenpölen ute på gården bara blir större och större. Trots lite förmanande tal om att det kanske inte är så kjempelurt att springa i /lägga sig i /dricka av vattnet så är det alltid det första dem gör. Hoppar, badar, springer och plaskar. Och jag tänker att om man nu kan tycka att något så simpelt som en vattenpöl är en helt fantastisk källa till lek måste dom ju få leka också. Som tur var går det att byta våta kläder mot torra när man kommer in. ;) Som kära JK sa idag "om det regnar hela veckan kommer vi ha varmt och vår i helgen". Well, man kan ju alltid hoppas, det är tur att någon är optimist.

Love Left
Postat av: Pappa

Hon ljuger... ;o)

2010-04-12 @ 20:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0