Träningsfrustration

Känner mig liite mer energifylld nu efter att ha ätit middag. Dagen har varit riktigt tung, bara känner mig energilös och jag sliter med motivationen. Det var bra att träna efter jobbet, fick ut lite frustration men blev samtidigt frustrerad på annat. Känns som att jag inte kommer någonstans med min styrketräning. Vissa muskler, som biceps, triceps och magmusklerna märker jag blir starkare. Men fan, vissa övningar har jag fortfarande samma motstånd på nu som när jag började för ca tre månader sedan. Tex. benpress & shoulder press. Tror kanske att jag skulle behöva träna oftare för att få mer resultat. Just nu kör jag ju bara styrka en gång i veckan och I guess it's not enough. Inte för benen i alla fall. Jag vill bli såhär härligt rå-slut i benen och ha grym träningsvärk. Läget nu är att jag inte orkar fler reps eller större vikt men jag har fortfarande inte träningsvärk dagen efter. Kanske ska försöka öka till två gånger i veckan eller att komma iväg på spinning en gång i veckan. Tiden finns liksom inte till fler en tre pass/vecka och yogan tänker jag aldrig släppa. Oh well.

Nu är jag proppmätt. Har ätit pasta-pastasås och kokade dessutom färsk broccoli till, NAM! Kanske klarar att hålla mig ifrån chokladmuffins ikväll dock hehe. Supernatural + te up next!

Love Left
Postat av: Cecilia

Kämpa kämpa med träningen! Och ang det med snön.. förstår inte hur du pallar.

2010-04-27 @ 21:48:57
URL: http://cicii.blogg.se/
Postat av: Mariam

ja, let's do it. Zeit?

2010-04-28 @ 10:36:30
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: Sebbe din lillebror

Bara ett tips jag har börjat med som jag tycker funkar bra, är att jag delar upp muskelgrupperna i olika pass då kan man koncentrera sig mer på en och samma muskelgrupp på en gång. Fast de är ju bara vad jag tycker:P Hoppas du har det bra kram:D

2010-04-28 @ 15:43:28
URL: http://sebbebhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0