Det här med hur starkt kaffet ska vara...

... är bara en av många saker jag och käraste JK är oeniga om. Man upptäcker många små saker som man gör helt olika då man flyttar ihop. Saker man prioriterar som olika viktiga och saker man bara inte kan förstå varför den andre gör. Vi diskuterar och kompromissar. Om det mesta. Men det finns en del saker som bara är huge pet-peeves och då försöker vi anpassa oss. Som att jag blir galen på att han sitter och äter middag med stolen en halvmeter från bordet, benen i kors och bara med gaffeln. Eller hur han blir helt tokig på att jag lägger in smörkniven i kylen på förpackningen. Att flytta ihop med någon och bli sambos är spännande, mysigt och underbart samtidigt som det är jobbigt också.
Fördelarna är helt klart fler dock, bara att somna och vakna (även om han i princip alltid gått upp då jag vaknar...) tillsammans gör det värt det.


Bild från vår förra utlandsresa till Turkiet. Imorn bär det av till Grekland och vackra Korfu!
Ily bb.

Love Left
Postat av: Mariam

Sådant tillhör livet! Så länge ni håller er positiva och kommer ihåg varför ni är kära i varandra så kommer allt sådant bli betydelselöst! Hoppas ni får en underbar resa. <3

2010-08-27 @ 00:16:55
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0