So Called Chaos

Phew, det snurrar rätt fort nu. Jag har kommit på plats i huset, har ordnat och fixat och trixar några dagar här. Hantverkarna som ska måla om och byta kök, golv m.m har börjat sitt arbete så det kommer vara lite kaos här ett tag framöver. Det är okej. Kommer bli jättebra när det är klart. Har suttit med CV skrivning i ett par dagar nu, fasen vilken tid allt sådan tar. Ska låna en skrivare/Scanner/kopiator ikväll också då det såklart varierar om man ska skicka in sin ansökan, söka via ett elektroniskt schema eller via mail. Mitt huvud känns lagom mosigt och snurrigt just nu. Räkna ut snittbetyg här, fylla i meriter där, skriva välformulerade och intressanta personliga brev och gaaah. Jag ser fram emot att ha jobb ordnat. Har i alla fall några jobb att söka så det är positivt.
Jag har börjat utforska området lite, Gran är otroligt stort till ytan. Det är oändliga åkerlandskap och just nu är det så vacker med gyllengula fält som vajar i vinden. Idylliskt. För ett par dagar sedan tog vi en lång skogspromenad och det var otroligt härligt. Det är riktig sensommar här med varma soliga dagar. Idag ska vi dessutom boka vår utlandsresa så vi åker på torsdag eller fredag. :) Lutar åt Grekland just nu men vi har inte helt bestämt oss. Vi har också träffat Jonks syster och hennes man en hel del, dom har en underbar 1 årig dotter som vi passar, går promenader med osv. Tante Amelie & Onkel Jon, hehe.
Nu ska jag gå ut i solen en stund och andas lite frisk luft så kanske moset i hjärnan lättar lite. Har ett viktigt personligt brev att skriva idag och då måste jag vara som mest vässad.
Ska ta med mig kameran ut någon dag så ni kan få se lite bilder härifrån!
So long! <3

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0