Det lönar sig att vara cynisk!

Solen skiner fortfarande, det har dock kommit lite moln på himmelen. Temperaturen är fortfarande nästan 20grader. Jag tar med paraplyet ändå och skrattar ett torrt skratt. Glider ner på stan och strosar runt i ett köpcentrum. När jag kommer ut igen har himlens portar öppnat sig och det spöregnar. (eller pissregner som man säger här). Jag blir inte förvånad utan tar istället upp mitt paraply och traskar glatt vidare. Möter många som springer i förtvivlan mot närmaste tak i sina sommarklänningar och högklackade sandaler.Hah! Ler bittert under mitt paraply och myser för mig själv. Se vad snart 2 år i Tromsö har lärt mig - det kan alltid bli skitväder när som helst.

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0