Bara glad

Haft en fin dag, haft en väldigt fin vecka so far faktiskt. Bra dagar på jobbet med mycket skratt, pepp och jag känner att jag verkligen har tålamod och orkar vara sådär pedagogisk som man borde vara jämt. Vi var på cykeltur på förmiddagen och prickade just av den timmen med sol det var idag. Lunch intogs i vår grillhytta vi har i barnehagen, mysigt med eld, regnet smattrandes ute och jag spontanberättade en historia om en magisk cykel. Alla ungar lyssnar med stora ögon och öppna munnar. Magiskt. Trots regn och skitväder så hjälper vi kollegor varandra att hålla modet uppe, vad är väl lite regn egentligen? Vi har ju alla regnkläder och stövlar. :)
En annan sak att vara lagom euforisk över är att ett av mina all-time favorite pairings har finally come true!! Efter 6 böcker var det på tiden. Även om jag tror att dom kommer fucka upp det så är jag för stunden lycklig.
En tredje sak att vara glad över är att vi såg klart säsong 2 av Dexter igår och my oh my, de sista avsnitten var så otroligt spännande och ångestfyllda. Ser redan fram emot att hugga in på säsong 3. Det jag gillar mest är att det är en så otroligt komplex serie, för man tycker ju egentligen att Dexter är en total psykopat som gör hemska saker men ändå kan man inte låta bli att tycka om honom och "heja" på honom. Hm, weird. Ska försöka övertala M till att börja på säsong 3 ikväll.
En fjärde sak är att jag ska få prata en liten stund i telefon med min älskade Zarah! Hon är i Sverige just nu och ska ringa mig, det är synd att det är så förbaskat dyrt att ringa mellan Sverige/Norge, Tyskland/Norge. :/
Nu ska jag göra en kopp kaffe (yeah, i should stay away from it but hey, one cup couldn't hurt that much. right?) Senare blir det fruktsallad med honungsmelon, kiwi, banan och päron. Mmmmm.

Love Left
Postat av: Mariam

fin bild <3

2010-06-11 @ 13:35:35
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0