En spännande dag (+natt)

Idag har vi Kronefest! Dvs. vi firar de 6åringar som ska sluta i barnehagen och börja skolan till hösten. Vi gör långbord, buffé, dem får ha kronor på sig med texten Skolegutt/Skolejente och dom får varsin ros. Ett rörande ögonblick för oss vuxna som kämpar för att hålla tårarna inne. Det är ju "våra" ungar som blivit så stora, duktiga och vi är så stolta. Jag har bara varit delaktig i lite drygt ett år av deras liv men oj vad jag tycker om dom. Jag är dessutom väldigt lätt-rörd så jag kommer garanterat att fälla några tårar.
Efter min senvakt ska jag stanna i barnehagen, jag & en till vuxen ska nämligen övernatta i barnehagen tillsammans med 6åringarna idag! Vi har 1 1/2 timme dötid innan ungarna kommer kl 18 ikväll och under den tiden ska vi ordna inför kvällens skattjakt! Blir spännande och kul. Vi ska sedan även laga tacos tillsammans med ungarna, ha en film i beredskap och bara leka. Att övernatta i barnehagen är ett av årets höjdpunkter och något som barnen glädjer sig till från att dem i 3 år ungefär. :)
Hoppas alla får en fin torsdag.

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0