Feel-Good Chemical

Helgen har gjort mig gott. Jag mår bra just nu och månader av att må mindre bra har fått mig att verkligen greppa tag om och uppskatta de tillfällen då allt är okej. Magen är lugn, jag är lugn och harmonisk. Sitter i soffan med myskläder på, lyssnar på Melody Gardot och bara finns. Det gäller att hitta saker som utlöser denna känsla, som triggar igång mitt välbefinnande. Vanligtvis mår magen sämre varje helg, troligtvis för att jag då tillåter mig själv att må dåligt. Har ju inte tid med sådant under jobbdagar. Men i helgen har det varit tvärtom och jag försöker finna anledningen. Har rört mig mycket vilket jag vet är bra för magen. Långpromenad i fredagskväll efter en redan aktiv dag på jobbet (fördelen med att jobba på dagis. Man sitter i princip aldrig ner), styrketräning igår och ett PowerStep pass idag. Känner redan träningsvärken komma smygande ;) Jag planerar över hur jag ska hålla igång min träning till hösten när SATS inte längre finns det som mitt stora stöd. Inget träningscenter att gå till utan bara ev. en styrketräningshall. Hemmaträning kräver mycket mer diciplin, som jag oftast saknar. Nog om träning. Positivt denna helg är också att det ordnat sig med flyttlass ner till Gran, nu behöver vi bara hitta ett datum då det passar att han hämtar upp våra grejer och bestämma vart han ska lämna av dom. Bra är mys med bästa JK, när vi båda är harmoniska och lugna är vi verkligen en supermatch.

Ska se lite Dexter sen annars bara njuta av att vara full av min feelgood chemical.
Hoppas ni haft en fantastisk helg. <3


Bild från turkiet

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0