Mitt första yoga-mål uppnått!

Jag har sedan jag började med yoga regelbundet i februari haft som mål att komma upp i full brygga. Ni vet sådär som man gjorde då man var liten. För vissa verkar det fortfarande inte vara något problem men jag har bara inte haft armstyrkan till det. Jag har kämpat, varje yogapass på SATS och ibland hemma har jag provat men nej, det har varit nära men inte helt där. Så idag tänkte jag göra lite mjuk yoga och tog fram min dvd. Körde på och när bryggan kom tänkte jag som vanligt "jag provar" och DET GICK! Plötsligt lyftes bara kroppen upp och jag blev så chockad att jag gick ner igen nästan med en gång. Var tvungen att ligga och skratta lite på min matta, jag blev så jäkla glad. När jag samlat mig provade jag igen och stannade lite längre uppe den här gången men inte mer än att jag hade full kontroll. Vill inte köra för hårt nu när det först går. Jag är så otroligt glad och stolt! Det visar bara att man hela tiden utvecklas och att jag kan! Tror att styrketräningen har stor del i detta vilket också gör mig glad. Jag tycker jag kämpar på gymmet utan att se speciellt stora resultat men plötsligt så märks det.

Förstår om detta inte låter sådär jätte anmärkningsvärt för er men för mig är det en big deal. :)
Namaste!

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0