Onsdags update

Just kommit hem från ett kombopass på SATS. Först 30 min High Pulse och sen 30min styrke. Fy fasiken så slut jag blev. Har inte tränat intensivt sedan början på förra veckan dock (pga. magen) så det var skönt att köra ur kroppen ordentligt. Magen krånglar på som vanligt, jag kräks, har kramper och får springa på toa lite oftare än vad som är normalt. Doktorbesöket resulterade inte i så väldans mycket, känner fortfarande inte helt att jag blir tagen på allvar. Nu ska jag i alla fall äta en ny sorts medicin som är anti-depressiva. De används alltså vanligen mot depression men de ska tydligen även kunna trubba av nerverna i magen lite så dom inte reagerar lika starkt på allt. Tog första tabletten igårkväll och redan idag har jag känt av den vanligaste biverkningen - muntorrhet. Hoppas det går över om några dagar och att jag slipper fler biverkningar. Känns inte helt hundra att äta anti-depressiva när man inte är deprimerad men jag måste ju följa den enda sak doktorn sa. Är även aktivt sjukskriven resten av denna vecka. Det innebär att jag blir ersatt med en vikarie men ska vara på jobbet så mycket jag kan. Otroligt skönt faktiskt för nu kan jag slappna lite av eftersom jag vet att dom har en annan där. Jag vill ju jobba och tänker vara där så mycket jag kan de här dagarna men jag slipper känna att jag sviker någon eller ställer till med besvär om jag måste åka hem för att magen krånglar. Idag var jag där i 3 timmar ungefär, ville längre men magen knöt sig rejält efter lunchen så det var bara att dra hem. Tog ungefär två timmar innan magen började lugna sig igen.

Nu ska jag göra inbakade flätor i håret och sen kl 20 har jag en msn dejt med bästa Zarah<3 Det blir bra!


Love Left
Postat av: elin

jag tycker att det är skitjobbigt att du inte mår bra kära syster och jag tänker på dig ofta! jag älskar dig och hoppas att du slipper allt det där snart.. Du är underbar och jag saknar dig JÄTTE mkt!

2010-06-23 @ 23:25:06
URL: http://gullerumpan.blogg.se/
Postat av: Sara

Hoppas medicinen funkar för dig. Låter som om du har det välldigt kämpigt med magen! Jag åt också antidepressiva för ca ett år sedan under ett halvår för magen. Fick inte så positiva resultat dock, men alla är vi olika! Hoppas det fungerar

bättre för dig. Vi känner ju inte varandra egentligen, men skulle du vilja ventilera lr fråga ngt om mina magproblem lr annat, så får du gärna höra av dig. Känns som att vi sitter i samma båt. Känner igen mig i varje inlägg du skriver. :) Lycka till! Kram.

2010-06-25 @ 22:58:21
URL: http://saratimjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0