What a day!

Jag har haft en jättefin födelsedag. Redan i fredags så tjuvstartade JK lite med att bjuda mig på go'middag och gav mig paket. Så mysigt och fint! Sen igår gav jag mig själv en present i och med min nya tatuering (som är ordet Namaste skrivet på sanskrit. För mig betyder det att man ska se det fina i andra och låta andra se det fina i mig). Förmiddagen idag har bestått av mys i soffan med te, Dexter (har bara tre eppies kvar av season 4 nu. det är spännande!!) och bara allmänt slappa. Vädret är såklart skit så det var helt motiverande att vara inne hela dagen. M hade sagt att hon skulle bjuda mig och JK på middag så jag såg fram emot det.  Jag har fått massor med fina hälsningar på sms, telefon och facebook, blir så varm och glad. Trots att jag bor långt bort i ingenstans så har jag så underbara människor i mitt liv som tänker på mig ändå och det gör mig väldigt lycklig. Efter ett tag blev jag dock lite uttråkad så jag bestämde mig för att baka Chocolate Chip Cookies enligt Sandras recept!(som bloggar på www.dromkaka.blogg.se - check it out!) Mitt i bakningen ringer telefonen och jag tänker "Mamma igen?" Hon börjar babbla om hur hon glömde sjunga för mig i telefon tidigare och så sjunger hon. Efter första versen säger hon "öppna dörren så hör du bättre" och jag blir förvirrad. Tänkte väl någonstans att "Hon är här" men den realistiska delen av mig tänkte "det kan hon inte vara". Jag öppnar i alla fall balkongdörren och hör ingenting. I telefonen har det blivit  tyst men sen börjar hon sjunga igen och jag är fortfarande bara förvirrad. Tills ytterdörren till lägenheten öppnas och in kommer världens bästa mamma - sjungandes såklart. Jag flippade ur totalt, blev så otroligt glad över att se henne. Så chockad! Hon har alltså tillsammans med sweet M smitt planer om detta och lyckats hålla det hemligt för mig. JK har varit involverad i planen sedan torsdags och även min syster, bror och pappa visste. Jag är faktiskt förvånad över att ingen råkat försäga sig. Men så fantastisk födelsedagsöverraskning! Mamma är här, har firat födelsedag med mig och ska stanna några dagar. Hon hade dessutom med sig tårta! Så resten av dagen har bara varit massa kramar, skratt, prat och sedan lagade M tacos! till middag. Jag har ätit så mycket att magen står rakt ut, ser gravid ut. Men det får det vara värt ibland. :) Nu hoppas jag bara det kan sluta regna någon jäkla gång så jag och mamma kan ta långa härliga promenader så jag får visa runt på ön.

Det har varit en toppendag och jag ska sova nu, trött, mätt och väldigt väldigt glad.

<3

 

(blogg.se är totalt knäppt just nu så jag lägger in bilder imorgon istället. )


Love Left
Postat av: elin

hahaa.. vet du hur jävla svårt det var att inte säga något i telefonen.. försökte lite smidigt ta reda på om hon hade kommit men insåg ganska snabbt att hon inte var där än.. ^^



jag längtar tills du kommer hem Amelie!

jag saknar verkligen min storasyster!

2010-06-28 @ 01:13:51
Postat av: Sandra

Men oh så du har testat baka dem med, vad tyckte du?:) Jag blev besatt av dem men de blir jag av de flesta sötsaker i och för sig :P

Låter som du fick en äkta toppendag, riktigt gulligt av din mamma att överraska dig och förgylla din dag :) !

2010-06-28 @ 22:03:42
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0