Aaaaaeerobic!!

Egentligen skulle jag på Afro dans ikväll men det blev bytt ut mot en Aerobic timme och jag är så glad att jag valde att gå ändå! Det är längesedan jag var på aerobics/dans men under en period på gymnasiet var det den enda träning jag gjorde. I början tänkte jag "fan detta går inte" då jag under uppvärmningen trasslade in armar och ben, gick åt fel håll och snurrade lite hit och dit. Men, det kom sig. Efter en stund började jag kunna slappna av och låta kroppen styra, den vet ju vart den ska. Det var så himla roligt! Förutom att tjejen bredvid mig tog en jädra massa plats så jag i princip dansade in i väggen men äsch, detaljer. :P Jag hoppade, snurrade och dansade till jag blev helt slut och riktigt svettig. Bra var också att gruppen bestod till största del av nybörjare som aldrig varit på aerobic förut som man kände sig inte helt ensam då man tappade bort sig lite.
Det bästa med att träna är att jag får så mycket energi av det, låter lite konstigt kanske med tanke på att jag bara tränat 6-7 veckor nu men fan vad bra jag mår av det. Massa energi, orkar mer, gladare och har mer tålamod gentemot andra. Längtar redan till min yoga på fredag. :)


Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0