Graveyard Girl

Jag har i många har haft en förkärlek till kyrkogårdar. Inte i syftet att det är mystiskt eller spännande utan snarare tvärtom. Jag tycker det är otroligt rogivande att vandra runt på en kyrkogård och jag fylls av en inre frid av att gå där, läsa på gravstenarna eller bara sitta och filosofera på en bänk. Jag tänker på alla liv som levts, alla människor som haft så mycket visdom, kunskap och gjort så många spännande saker. I somras hade jag min löparrunda genom kyrkogården och ofta när jag är ute och promenerar tar jag en tur där och strosar en stund. Tromsö har en kyrkogård mitt uppe på ön och den är väldigt fin tycker jag. Den är så oplanerad och ostrukturerad, inte så mycket raka rader utan mer små dungar, hörn och lite här och där. Sedan har man som överallt annars i Tromsö inte planat ut marken utan bara byggt på bergets naturliga form.

Tänkte visa er några bilder från när jag var där och gick förra veckan. :)



Love Left
Postat av: kombon M

Ja, den är så fiiiin! :) Jag är ju dock arbetsskadad och ser nästan bara anläggning/struktur/säkerhet/estetik för skötsel då jag går på kyrkogårdar nu mera. Lutande gravstenar ger mig twitchy eye... Men skogsskyrkogården i Sthlm och Uppsala gamla kyrkogård är riktigt, riktigt fina. :)

2010-03-20 @ 09:41:13
Postat av: Mariam

sv: Ja någon gång måste du se henne live! Det är verkligen en upplevlse!



Jag känner mig också lugn vid kyrkogårdar, eftersom det är helig mark. Men på kvällarna är det inte lika kul, för det finns massor av platser för knäppisar att gömma sig på. ;/ Jättevackra bilder iaf!

2010-03-20 @ 13:37:05
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: Emmla

Åh jag är precis likadan. När jag är hos min pappa så bor vi mittemot en kyrkogård och jag brukar alltid passa på att ta en promenad där. Finns ingen annan plats som är så perfekt för att reflektera över livet på!

2010-03-20 @ 20:43:06
URL: http://emmlansemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0