Heeeelg

Tyvärr tror jag att jag har feber. Kände imorse den här typiska förkylningskänslan med ont i halsen och bara 'ur form' som man säger i Norge. Men oavsett är det helg, jag ska iväg på min älskade yoga timme snart och efter det ska jag hem till bästa JK och gosa. Lär bli en typisk fredagkväll alá Amelie & JK dock då han är superpigg, dukar upp massa snacks och sätter på en film. Jag försöker tappert hänga med men somnar på hans mage i 9-tiden. Hehe. Jag är ju alltid så förbaskat trött på fredagskvällarna. Detta har dessutom varit en tung vecka med mycket kvällsmöten och lite fritid. Vi har även mycket sjukdom på jobbet för tillfället vilket innebär mycket vikarien. Även om det finns många jätteduktiga vikarier så blir det ändå aldrig samma sak som att vara vi fast anställda på jobbet. Vi känner ungarna, känner varandra, kan rutinerna osv. Dagarna med många vikarier är oftast lite tyngre än andra. Jag kommer ihåg när jag jobbade som vikarie via PVS (pedagogisk vikarsentral) och hur jag ibland tyckte att jag fick så dålig kontakt med dem som jobbade fast där jag var vikarie just den dagen. Men nu känner jag ju själv ibland när man träffar ytterligare en ny person som man vet kanske bara ska vara där en dag att man orkar inte engagera sig så mycket man borde. Nåja.
<br>Förhoppningsvis blir det en bra helg i alla fall, har en del saker inplanerat. Men mest hoppas jag bara att jag hinner mysa med min älskling. Hoppas även på att jag & M ska få till ett litet Supernatural maraton och se de tre sista avsnitten av säsong 3. Tror dom kommer vara ganska tunga och jobbiga. :/ Började lyssna på en ny ljudbok idag också, det går lite i perioder för mig om jag har lust att lyssna på en bok eller musik. Men nu kände jag att det var dags för bok nummer 4 i Mercedes Thompson serien. "Bone Crossed" heter den och jag ser verkligen fram emot att höra den nu, de andra böckerna i serien har varit väldigt bra. Det är samma narrator för alla böckerna och hon gör ett väldigt bra jobb. Det är så otroligt viktigt med ljudböcker - att uppläsaren gör det bra och har en röst man gillar. Annars kan jag inte koncentrera mig överhuvudtaget. Jag har fortfarande inte provat en ljudbok på svenska än dock, håller mig till mina engelska fantasty/supernatural/vampire books. ;)
För er som gillar böcker och kanske speciellt vampire/wereanimals/witches/faeries etc. får gärna kika in på min goodreads sida. Eller bli medlemmar för tusan, det är extremt addictive att lägga in sina böcker, kolla vad ens vänner läser osv.
Länk här!

Middagsdags, idag orkar jag inte laga mat så det blir blåbärs-havregrynsgröt med skivad banan, valnötter och laktosfri mjölk. Mums!




Hoppas ni får en superfin fredagskväll. ♥

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0