NNM i Improvisations Teater

Ikväll är det dags för NNM (Nord Norska Mästerskapen) i Improvisations Teater. Igen. Var på det förra året och det var otroligt kul. Var precis då jag & JK börjat träffas och tanken var att vi skulle ha en lugn lördag med tv-spel hemma hos honom. Meen vi bestämde oss för att dra på NNM trots allt och han klädde upp sig i skjorta och kavaj. Jag hade leggings, svart-vit randiga gummistövlar och ett svart linne. Utan smink. Väldigt not-stylish kan jag meddela. Alla andra på plats hade också finkläder och jag kände mig rejält underdressed. Vi hade en sjukt kul kväll (med bland annat en konstig finsk man och en tävling mellan mig och JK att blåsa låtsassnorfigurer) dock och det var mitt första möte med teatersportlaget "Gratis Öl" som kommer härifrån Tromsö. Sedan har jag sett dem 3-4 gånger till, på mindre scen men alltid lika fantastisk kul. Dom improviserar alltså allt på scenen och använder publiken som hjälp för att få teman, plats, personer osv. Det brukar alltid vara proppfullt med folk och hög stämning. I år ska dem dock inte tävla som ett lag i NNM utan har delat upp sig där varje medlem i Gratis Öl skapat sitt eget lag.  Så, dem är 5 lag baserade på Gratis Öl medlemmar och sen är det ett lag från Mo i Rana som kommer och är med ikväll. Ooh, dessutom så var alla utom en medlem i Gratis Öl med och satte upp en revy i höstas tillsammans med några andra och den var jättebra. Man skrattar så man kiknar. Så jag hoppas på en riktigt bra kväll tillsammans med finaste JK & M. Kanske man till och med ska unna sig ett glas vin. ;) Tråkigt att missa melodifestivalen ikväll men det går ju repris imorgon som tur är.
Gotta Run!
So long!

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0