Oslo & Tokio Hotel = Kärlek

Dagen igår var helt fantastisk. Jag & sweet M gjorde oss klara i lugn och ro här hos min släkt som bor utanför Oslo. Vi tog sen bussen till centralen och därifrån tåget in till Oslo S. Som jag har saknat denna stad alltså. Allt är så bekant och samtidigt så främmande. Gatorna jag har vandrat längs så många gånger, alla cafèer jag hängt på, parkerna jag legat och solat i, affärerna jag spenderat alldeles för mycket pengar i osv. Var otroligt kul och mysigt att strosa runt med M som inte varit här förut. Vi promenerade såklart längs Karl Johan, beundrade slottet, fotades med en gardist (hehe), gick vidare upp mot Majorstuen och fikade på Baker Hansen Bogstadveien. Där jag så många gånger fikat med min käraste Isa.(som jag saknar massor massor) Nostalgi, ja. Vi hann även med Vigelandsparken där vi lekte turister och fotade. Flera kodak moments. Flera typiska Amelie&M tullbilder. Tog trikken till Holbergsplass där vi mötte upp fantastiska vännerna A & E. Mötte även upp fina fina K, en internetvän jag pratat med i över två år men nu äntligen träffat irl också. Massa kramar och enorma mängder prat. Middag intogs på en jättefin liten vegetarisk restaurang. Buffè för 99kr. Vilket är väldigt billigt för att vara Norge. Maten var väldigt god och sällskapet ännu bättre. :) Som alltid då man träffar vänner relaterade till fandomen & Tokio Hotel blev det mycket TH snack, en del fandom/board snack och ja, jag saknar det kanske bittelite grann. Kommer ju väldigt väl ihåg tiden då jag var admin på största svenska forumet och senare då jag var moderator på Officiella Amerikanska fancluben. Tur att man har kvar många av de underbara människor man lärt känna i sitt liv. ♥
Vi mötte upp med två amerikanska fans och satt på ett cafè och pratade, dem har redan sett alla konserter som varit denna turnè och ska se några till. Coolt. Dedikerade fans som reser långt för att se TH ä så kul att träffa. Det blir snabbt väldigt internet snack och innan man vet ordet av det så presenterar man sig med sitt gamla username. Jag var Derlan stor del av dagen och det kändes ganska bra.

Vi tog t-banan till arenan och kön var ganska lång men rörde sig framåt fort. Träffade söta och mycket trevliga Mirre & Kenza i kön och pratade med dem en stund. (läs deras TH-blogg här!) Känner igen båda från tiden på THF. (Tokio Hotel Fans, svenska sidan jag var admin för.) Sen var det konsertdags och det var otroligt att se dem igen. Jag hittade tillbaka till mycket av min Tokio Hotel love. Hur glad jag blir av deras musik och hur glad jag blir av att se dem på scenen. Dem är ju ett band som ska njutas live, helt klart. Allt var inte perfekt men jag förlåter gärna dom små saker jag inte tyckte om. Ringde några vänner från konserten så som någon alltid brukar ringa mig. Tradition sedan 2007 ;) Min finaste Mimi håller i köandet i sthlm och så kunde en del av dem som köade där höra konserten via hennes telefon då jag ringde. Jag gillar denna biten av fandomen, hur vi alla går ihop and makes it happen. Oavsett om det är från norge, usa eller tyskland. Shadow var även konsertens absoluta höjdpunkt enligt mig. Då var tårarna där. Det var synd att det var så lite publik, endast ca 4000. Har aldrig varit på en Tokio Hotel konsert med så lite människor. Men killarna gav som vanligt allt, Bill njuter så mycket av att vara i rampljuset, att posera och att showa. Kläderna var inte vackra men man brukar ju säga att allt sitter i självkänslan och att om du tycker själv att du är snygg så tycker andra det också. Och Bill tycker att han är vrålcool & Tuffare än tåget. Så yeah, it worked. Tom var fin och tog i för kung och fosterland då han körade, vilket var nästan i varje sång. Georg tyckte jag var lite frånvarande första halvan av konserten men han gav mer under encore 1 & 2. Låtlistan var absolut inget att klaga på, jag diggar nya albumet och var glad för de tre låtar från gamla som var med. Shadow & Forever Now var nog allra bäst. Tråkigt att publiken var så tråkiga. De flesta stod helt still, sjöng inte med och dansade inte. Vi släppte loss totalt och dansade, hoppas och sjöng allt vi orkade. Mina fötter tackar mig inte idag. Jag kommer säkert skriva fler inlägg om konserten och jag är otroligt glad att jag valde att gå. Tokio Hotel kommer alltid ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta. ♥

NU ska jag joina faster för frukost här & sen ska vi nog ta en tur till ett köpcenter så jag kanske kan shoppa lite ;) Efter det hämtar vi upp min söta minste kusin från skolan och sen ska jag bara vara här och mysa med min släkt så länge jag kan. Senare ikväll ska jag ta tåget ut till flygplatsen igen och möta upp JK där innan vi blir hämtade av hans syster. Blir bra.
So Long.

Love Left
Postat av: Emma

Tack själv är alltid lika kul att träffa dig & M!!!! Ta hand om er så länge :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0