Sköt dig själv

Jag är långt ifrån enig med tesen att man ska sköta sig själv och skita i andra. Många gånger ska man lägga sig i, visa att man bryr sig och stå på för att hjälpa någon. MEN - det finns tillfällen då denna tes borde vara motto-ord skrivna på väggen. Som på SATS. Speciellt i gymsalen. För det första tycker jag mycket av gymkulturen är ganska löjlig, när blev det viktigt att se snygg ut när man tränar? Klart jag vill ha hela och rena kläder men come on...Killar som har dom tajtaste t-shirts dom kan hitta, tjejer som är så upptagna av hur dom ser ut att dom knappt törs ta i när dem använder apparaterna. Nu stämmer detta såklart inte på alla men majoriteten på gymmet där jag tränar stämmer det ganska så väl på. Mellan repetitionerna går killarna runt och spänner sig, med biceps så stora att dem inte kan ha armarna intill kroppen. Dom står där och ser sig lite diskret om för att se hur mångas uppmärksamhet dom har när dom lägger motstånd på maskinen och sen flexar de gärna musklerna en gång till innan dom kör igång. Och jag förstår inte varför. För när dom sedan kör igång ser dom andå ut som om dom ska bajsa på sig. Ju mer spänning innan desto mer grimaser under själva övningen. Kanske jag har missat en hemlig kodex? Nåja, det jag egentligen ville berätta var att det var en kille som kommenterade min träning igår. Hade det varit för att hjälpa mig med tex. en teknik, maskin osv hade det varit okej. Det hade jag uppskattat. Men när han med ett nästan hånleende säger "you can't use 4kg... that's nothing. You have to use at least 8kg", varpå han flexar sina egna biceps lite, då blir jag sur. Han ska inte lägga sig i min träning eller hur tungt jag vill göra bicepscurls. Han vet inget om min träningshistoria, hur länge jag tränat, om jag har en arbetsskada eller något annat. Jag vet att jag inte är så stark i armarna, jag känner mig inte sådär übermacho då jag stor och curlar mina 4kg bredvid bicepskillarna (dom som inte kan ha nere armarna) som curlar det tredubbla och ännu mer. Men - jag känner mig inte dålig för alla måste ta det dom själva orkar. Jag försöker vara så nonchalant jag kan på gymmet då folk sneglar på ens vikter, glor när man inte riktigt förstår en maskin (Hallå, det är första gången jag provar den, klart jag måste läsa lite!) eller småler för sig själva då man sänker motståndet med sisådär 50kg från förra personen som var där. Så, jag låter den kommentaren glida av mig, det var säkert ett dåligt sätt att få kontakt anyways.
Jag tror att SATS Tromsö skulle behöva fler som mig på gymmet. ;)
Ska tillägga att jag annars är supernöjd med SATS Tromsö, trevlig personal och väldigt bra utval av klasser och maskiner. :)

Love Left
Postat av: Isabella

Vad svarade du på den kommentaren? Håller helt klart med i det du skriver, hälften av dom som går till gymmet gör det typ för att dom tror att det är coolt. Förresten så drömde jag om dig inatt, saknar dig! :)

2010-03-12 @ 08:18:43
Postat av: Katti

Vet du, jag tror också dom behöver fler som dig! Och jag håller med dig fullständigt! Ett gym är inte ett visa-upp-sig-zoo (det kan man göra på krogen ffs) där är man för att träna, alla efter sin egen förmåga! So, u go girl!

2010-03-13 @ 21:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0