Yes, I do cry to sad movies

JK tycker att jag är något töntig då jag börjar snyfta i soffan när vi ser sorgliga filmer men come on, visst är det okej att gråta när det är hemskt och sorgligt? Igår kväll såg vi filmen "Bridge to Terabithia"" och jag hade fått intrycket av att det var en feel-good film. Ack så fel, den var ju jättehemsk och otroligt ledsam. Jag snyftade mig igenom de sista 20 minuterna av filmen och fortsatte smågråta en halvtimme efteråt. Usch. Sen kanske jag är något extra emotionell av mig, speciellt vid filmtittande/bokläsande (jag gråter trots allt till extreme home makeover) men ändå. Inget feel-good där alltså. Tycker ändå det var en fin film och hon som spelar lilla tjejen i filmen (samma tjej som spelar Veruca Salt i Charlie and the Chocolate Factory btw) är lik min lillasyster då hon var yngre. Gårdagskvällen spenderades också med en gigantisk skål fruktsallad, mmm.

Nu på morgonen har vi sett (japp, sover man med JK får man vara beredd att vakna vid halv sju på lördagsmornarna) "Percy Jackson & the Olympians: The Lightening Chief".
Jag diggar den massor. Visst, den känns kanske riktad mot en lite yngre audience men jag fastnade ändå för den. Jag har alltid varit fascinerad av grekisk historia och den grekiska mytologin så detta var lite frossa i det. Fick lust att sticka inom biblioteket på hemvägen och låna en bok om det och läsa på lite. Han som spelar Percy har definitivt framtiden för sig, han tror jag vi kommer se mer av. Ploten var bra, specialeffekterna roande och karaktärerna var trovärdiga om än liite överspelande av och till. Jag diggar Uma Thurman som Medusa, det passad henne perfekt. Fick lite lust att läsa böckerna med, som regel tycker jag om böckerna mer än filmerna men det får nog vänta. Jag har gett mig själv köpförbud på böcker en stund nu. Dock måste jag nog passa på att köpa fyra-fem pockets i sverige, är ju så billigt där och jag föredrar att läsa böcker på svenska framför norska. Vill ha Camilla Läckbergs nya, "Fyrvaktaren" bland annat, hoppas den finns i pocket i påsk!

Nu ska jag klä mig och ta bussen hem. Det är strålande sol ute! :D

Love Left
Postat av: Kristina

psst Så linken på Facebook, så nå har jeg funnet deg her også! Huff, du blir aldri kvitt meg nå. xD MEN. Det jeg ville si, er at om vi møtes en eller annen gang til før det har gått for lang tid, kan du få låne de tre første Percy-bøkene av meg om du vil. De landa i postkassen denne uka, så er selv på god vei gjennom bok #2 nå. :)

2010-03-14 @ 01:14:21
URL: http://darkoctobernights.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0