EuroVision 2010

Igår var den stora dagen! Jag har ända sedan jag var liten älskat schlager, eurovision tävlingarna och allt runt omkring. Tackar min schlager-galna mamma för det. I år hade en vän till M hyrt en våning på ett uteställe här i stan där vi skulle festa och se eurovision på storbild. Jag var grymt peppad hela dagen igår och med tanke på klädkod: glitter,glamour,paljetter,fjädrar osv. var det bara att köra hårt. Innan vi gick till festen stack vi inom ett ställe som heter Solid och som har tromsö's absolut godaste drinkar. Drack sommarens första strawberry daquiri och den var så otroligt god. Vi kom så småningom till festen och hade en väldigt trevlig kväll. Vi satte såklart betyg på alla bidrag, sjöng med när vi kunde och hejade vilt. Tycker Tyskland var en bra vinnare! Gillade även Azerbaijan, Georgia & Turkiets bidrag. Tyvärr så klarar min mage inte alkohol så bra längre :/ Det är ett vanligt problem för människor med IBS och jag har i princip inte druckit alkohol alls sedan någon gång innan jul. Tänkte prova lite igår i alla fall men nej, jag blev jätteillamående (och inte pga. mängden jag drack, bara för att göra det klart) och när eurovision var slut ville jag bara hem. Jag är absolut ingen partymänniska men någon gång skulle jag vilja kunna dricka lite och gå ut. Jag tycker inte det är kul att vara med massa onyktra människor då jag själv är helt nykter, det är bara jobbigt. Lika bra att stanna hemma i fortsättningen och dansa till Lady Gaga i vardagsrummet. Uff, blir så bitter ibland på att magen ska krångla så fruktansvärt hela tiden. Får inte låta det negativa ta över. Ibland blir jag bara så uppgiven. Och ledsen.

Mått okej idag, fortfarande ont i magen, illamående och uppblåst. Men, har sprungit två varv runt sjön, tänkt, sett senaste eppien av Glee (som för övrigt var KUNG) och ska spendera resten av dagen i soffan bredvid finaste och bästa M, kanske lite popcorn och Dexter. Inte helt illa pinkat trots allt. :)
NU - Bilder från igår!
My Dress and Feathers! Hade fjädrar i öronen och i håret.
Klänningen har spetsdetaljer på axlar,armar och i ett V på ryggen.
Jag & M var små gagamonster!
M, Jag & TL strikes a pose. Bild lånad från TL. Som hade coolaste ögonfransarna!

Love Left
Postat av: Zarah

Så fin du är bb <3

Tråkigt att magen inte pallade men hoppas du hade en kul kväll ändå :)



Jag gillade låten som kom 2:a också. Minns inte vilken land.. Bulgarien kanske.. en ballad med en kille och hans gitarr :P (låten hette me and my guitar)

Tysklands bidrag kan jag utantill och baklänges efter att ha hört den konstant på radio och tv dom senaste månaderna haha.

2010-05-30 @ 19:43:59
URL: http://zizi.blogg.se/
Postat av: Mariam

hot momma

2010-05-31 @ 12:16:49
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0