Home again

Hemma nu efter en fantastisk vecka i turkiet. Har solat och njutit av värmen, har badat i havet och funnit snäckor, har ätit god turkisk mat och har promenerat massor. Side var väldigt vackert, det finns jättemycket antika ruiner där som har så mycket historia så jag blir andlös. Så mäktigt att vandra runt i det som varit Athena's tempel tex. Häftigt att se gångarna gladiatorerna kom in genom och likså vart de vilda djuren hölls. Det gamla sjukhuset, slavarnas bostäder, antika vattensystem och ja... you name it. Jag är fortfarande lite tagen och känner mig så glad för att ha fått sett allt.
Hade gärna stannat längre.
Men - Tromsö bjuder i alla fall på supervärme just nu. Idag är det ju dessutom 17 maj!, Norges nationaldag. Solen strålar redan från en klarblå himmel. Det blir super, vi ska hänga upp våra norska flaggor från altanen, ta på oss fina klänningar och sedan strosa runt på torget. Alla är glada idag, det är en speciell stämning på 17 maj. Sedan älskar jag det norska plagget "Bunad" också, deras nationaldräkt som är så vacker. Varje fylke, stad, ort har en egen bunad, olika i färg och detaljer. Fantastiskt. Jag känner mig lite förkyld men hoppas det går över utan någon större inverkad. Vanligt att bli lite krasslig efter en utlandsresa. Promenad igårkväll med M (efter flera timmar på vår altan i solen, älskar verkligen att ha en altan sådana här dagar) och det var så härligt.
Skönt med denna lediga dag innan jobbet börjar imorn, jag har verkligen semesterkänsla fortfarande.
Vi åt i solnedgången en kväll, det var underbart.

Love Left
Postat av: Cici

Fin bild.. :)



Och ja jag vet. Det är fan bäst alltså. Jag vill ha den konserten på DVD. Undrar om det finns?

2010-05-17 @ 10:23:57
URL: http://cicii.blogg.se/
Postat av: elin

jag är inte avis alls på att du har varit utomlands... nejdå... jag gråter bara på insidan och det blöder från mitt hjärta! :D



haha, jag hoppas iaf att ni hade det jätte bra och jag är lite lättad av att ha dig hemma, var lite små orolig över askmolnet :)



puss

2010-05-17 @ 11:33:17
URL: http://gullerumpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0