B12 boven

Jag har varit så extremt trött sista tiden, verkligen slut. Kunnat sova 12 timmar varje natt och fortfarande inte kännt mig utsövd. Känner mig okoncentrerad, ofokuserad, känslig och bara sliten. Däckar i säng strax efter nio varje kväll och har ändå lust att ta en sovstund när jag varit vaken en-två timmar.
Så ringde dom från läkarkontoret i onsdags och sa att jag har låg B12 nivå i kroppen. Damn! Jag som stolt berättat för alla att jag minsann inte har någon brist trots att jag är vegetarian. Tycker jag äter allsidigt och försöker få i mig allt jag behöver. Men men, nu har jag i alla fall missat något för låg nivå har jag. Hämtade ut tabletter igår som jag ska äta och jag hoppas så innerligt att jag kommer märka en skillnad. Låg B12 ger bla. symptomet trötthet. Hm, känns bekant.
Jag känner mig inte som mig själv just nu, är så trött och slut, så svårt att fokusera och allt bara glider förbi mig. Inget når in och det känns som jag går i en bubbla. Helst skulle jag vilja sjukanmäla mig och bara ligga på soffan hela dagen. Inte se på tv, inte se på film, inte ens sticka utan bara ligga ner.
Dessutom föll det en tung kruka på min hals igår (fråga inte...) så det känns som att halva min hals och nacke är stelopererad och det gör så jäkla ont. Nu har jag tagit värktabletter och hoppas det hjälper. Ska iväg och jobba från 12-19.15 snart och behöver all energi jag kan få. För ögonlocken vill helst bara stänga sig och mitt huvud känns som en gröt.

Love Left
Postat av: The Honey Bee(M)

huff huff, jag kan verkligen relatera till livet-i-bubbla känslan... :( Bra med tillskottet, får se om det gör någon skillnad. Kan ta en stund innan effekt.

Kan du ha nått virus på tillväxt med? :/



Det blev verkligen jättefint med hyllorna och växterna. Jag är HELT med på några få stora solitär-växter än en massa plotter (ok, lite så har jag det nu men det är för att dölja de stygga fönsterkarmarna som är så sjukt fuktskadade av all kondens...)



Vi fick överraskningsmiddag & spontankalas av chefen på jobbet igår kväll (som jag trodde) och det blev faktiskt jättelyckat. Idag mår jag som jag förtjänar.



Hoppas inte Neytiri ramlar ner från någon hylla idag och att Dracaenan i hörnet inte får fler bitmärken. ;) Puss.

2010-11-26 @ 12:02:25
Postat av: Emma Öhrwall

tjoo!

japp kan ju vara lätt att trilla dit. Men fick du bara B12? för kroppen kan inte ta upp endast en B-vit utan de andra....! köp en b-komplex i tillägg isf. en som är naturlig ej syntetisk. säg till om du behöver råd :P

2010-12-04 @ 20:50:39
URL: http://essentiella.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0