I'm Back!

Idag fick vi äntligen tillbaka internet i vårt hus. Man inser lite hur beroende av internet man är när det plötsligt försvinner... Jobbigast är bara att inte snabbt kunna kolla upp saker, som ett recept, numret till veterinären, sin mail osv. Jag har ännu ingen iphone eller annan mobil där man enkelt och snabbt kollar saker på nätet heller. Nu har vi i alla fall fått ett nytt modem och allt fungerar perfekt. Så skönt.

Har ju nästan inte hunnit skriva alls om Neytiri, modemet dog ju samma dag som vi hämtade henne. Allt går i alla fall SÅ BRA! Jag är så löjligt glad och lycklig och kär i vårt lilla pipmonster. Hon kom sig till rätta här nästan direkt och har ätit bra, gått på lådan, lekt och busat från dag 1. Hon älskar att sova i våra knän och sitter jag tex. vid köksbordet pressar hon ner sig själv mellan bordet och mig ändå. När jag (som nu) har laptopen i knät lägger hon sig mitt på tangentbordet haha. Samma om jag ligger och läser en bok, då lägger hon sig mitt över boken. Allt för att vara säker på att hon får mest uppmärksamhet ;) Det är så mysigt att ha henne liggandes, kurrandes på sig, djur för verkligen med sig så mycket kärlek och glädje. Dom älskar en hur man än ser ut, även om man har skitigt hår, fula kläder och känner sig trött och grinig. <3
Jag ska föra över bilder från kameran till datorn senare, då kommer det ett inlägg med bilder på Neytiri.

Nu har ju november börjat och jag jobbar inte lika intensivt denna månad. Både skönt och konstigt. Har ledigt både idag och imorgon och vet ju knappt vad jag ska göra om dagarna. Ikväll ska jag dock på en liten säljarkurs via Gate8, det blir intressant och förhoppningsvis lärorikt och peppande. Annars har jag tvingat mig ut på en långpromenad idag, trots för regn och halvt storm. Jag har ätit så jäkla mycket skit helt sedan jag flyttade hit och ingen träning har det blivit heller pga. mitt onda knä :( (promenader & yoga har det blivit såklart men det kan inte kompensera för den mängd skit jag äter..) Vill verkligen ta tag i min kost och hälsa nu för jag mår ju så mycket bättre av att äta sunt och bra. Mindre humörsvängningar, mer energi och framför allt - mer tillfreds med mig själv. Jag längtar faktiskt efter att magnetröntga knäet på lördag, jag vill vet vad som är fel! Efter röntgen kommer det ta ca 1 vecka innan jag får besked, blir en nervös väntan.

Ah, det är faktiskt jätteskönt att ha internet igen. Jag hade ca 140 olästa poster på min bloglovin, LOL.
Nu ska jag kolla upp lite tågtider ( ska träffa min nya chef och den andra tjejen som ska gå samma utbildning som mig för att bli konduktör på torsdag efter jobb på Gate8. Spännande), kolla upp hur man gör egen sushi som vi kanske ska ha ikväll, lägga över bilder, elda i kamin och gosa med Neytiri.

So long! <3

Bild på bästa M & Mig när hon var här för ett par veckor sedan. Saknar henne!

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0