Starten på min nya karriär

Börjar faktiskt imorgon! Då har jag första skoldag på konduktöraspirant skolan! Ser fram emot det jättemycket, det ska bli otroligt spännande att köra igång, se vad det kommer innebära och jag längtar faktiskt till att plugga.
Att jag sedan kommer ha väldigt långa dagar, måste stiga upp vid 4-halv 5 varje morgon och pendla 4 timmar om dagen är en annan sak. Som säkert blir jobbig men som jag kommer fixa. Det är ju bara ca 7 månaders utbildning innan jag är färdig konduktör!

Igår var jag in till Oslo tilsammans med min närmaste chef Vivian och den andra tjejen som ska gå konduktöraspirant för Gjövikbanen - Jeanette. ( vi kommer gå i en klass med 20stk till men det är bara vi två som kommer jobba på gjövikbanen efteråt) Vi hade ett möte med högsta chefen inom Gjövikbanen, Emil Eike. Väldigt bra tycker jag att få träffa ledningen och det gör att man verkligen känner sig välkommen inom företaget. Förutom oss var det teamledaren för lokförare där, en som går lokförarskolan samt en lokförare som ska flytta över till gjövikbanen från flygtåget. Eike hade en presentation på ca 1 timme där han berättade om företaget, visioner, utmaningar osv. Efter det gick vi alla till EGON för en supergod middag. Väldigt trevligt och lyckat, nu är jag ännu mer peppad att köra igång med skolan.

Love Left
Postat av: The honey Bee(M)

Åh så kul, tänk att du ÄNTLIGEN ska få börja! :D Lät som att måndagen var lyckad, så topp!!



Vi snakkes imorgon! Puss

2010-11-30 @ 21:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0