Nu är det officiellt - Jag ska bli konduktör!

ÄNTLIGEN kan jag berätta för er alla det som jag hintat om tidigare och själv nu gått och väntat på svar på i flera veckor. Idag fick jag det slutgiltiga beskedet som gör att jag nu kan berätta för er att jag ska bli kondukör inom NSB tåg på en sträcka som heter Gjövikbanen! Det var ca 130 sökare och vi är två som har fått plats! Det har varit en ganska lång process med två intervjuer, hälsokontroll och massa väntan men nu är det äntligen klart och jag är så glad! Detta innebär att jag 1 december kommer börja på konduktörskolan i Drammen. Det är en 7 månaders lång utbildning och den är tydligen ganska tuff! Lång pendling blir det också för mig med ca 4 timmar tåg varje dag... får försöka utnyttja tiden effektivt och plugga på tåget. (hihi, plugga om tåg på ett tåg) Det är full lön under utbildningen och jag är så peppad. Jag tror detta jobb kommer passa mig perfekt och det är ett jobb med möjlighet för utveckling och karriär.
Tyvärr innebär det att jag måste sluta på hotellet och butiken, trivs jättebra på båda. Men, det är konduktör jag vill absolut mest! Jag kommer jobba hela november också, om än lite mindre än i oktober (vilket ska bli skönt). Har en del dagar på hotellet då och en del i barnehagen samt ganska mycket på Gate8.
Jag är så glad att jag äntligen kan berätta denna nyhet för er, som jag gått och tryckt på den allltså! :D

Love Left
Postat av: Catharina

Congrats bruden <3 då valde de ju den bästa! Vad spännande, skönt med 1 (ETT!!!) jobb och lyxigt att få plugga OCH få betalt så får du sätta fokus på ett ställe istället för typ tre! Stor varm kram till dej!

2010-10-25 @ 18:16:09
Postat av: Mariam

Vad kul! Grattis älskade älsklingen min.

2010-10-26 @ 07:44:55
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Postat av: elin

YÄÄY! :D vad glad jag blir för din skull. Men jag visste det ju faktiskt redan men jag har aldrig sagt grattis. Så GRATTIS :D



sv:

vi får hämta honom om ca 6 veckor, han är ju bara en liten bebis fortfarande. Oj så mysigt, vad ska hon/han heta?

2010-10-26 @ 10:24:25
URL: http://gullerumpan.blogg.se/
Postat av: The honey bee(M)

Hihi, hann aldrig slå igång datorn igår kväll för jobbet, men glad att vi pratade så länge!



Så, äntligen.....GRATTIS!! Det kommer att bli strålande och NSB kan skratta sig lyckliga över just detta personaltillskott! :D :D



Monster Claw

2010-10-26 @ 17:20:12
Postat av: elin

sv: nja jag har väl gått ner 1 kilo men jag tycker inte att det syns än, tror bara att bilden är snäll mot mig :)



Du får ta bilder på katten sen och lägga upp :D

2010-10-26 @ 18:00:28
URL: http://gullerumpan.blogg.se/
Postat av: Linnea

Grattis Am!!! :D

2010-10-26 @ 18:08:58
URL: http://meiam.blogg.se/
Postat av: Katti

Vad roligt! Massa grattis :)

2010-10-26 @ 21:18:52
Postat av: Emma Öhrwall

Cooolt! Glädjer mig åt dig! Oslo är möjligheternas stad ;) Wiiiiii

2010-11-04 @ 21:42:46
URL: http://essentiella.wordpress.com
Postat av: Lollo

Hej Fin blogg du har :) Jag ska på NSB intervju på fredag har du några tipps :) Kursstart 1 mars. Det ska bli kul att följa ditt studerande :)



Mvh Louise E

2011-11-09 @ 18:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0