God Morgon Härliga Höst Dag

Det är frost på gräset och i träden, solen skiner redan och lovar en kristallklar höstdag med underbar luft. Vi eldar lite i kaminen i vardagsrummet, bara lagom så att rummen blir behagligt varma. Jag har bönkok på spisen (black eyed beans idag) och ett hemmagjort äppelmos som håller på att svalna. Jag tycker det är gott att ha äppelmos på havregrynsgröt till frukost men det är ju massa tillsatt socker i alla man köper! Så nu provar jag att koka själv, sockerfritt med bara härliga syrliga äpplen från svägerskans trädgård. Tror det blir nam! (Luktar ljuvligt redan nu)

Snart kommer ovannämda svägerska ner hit för en kopp te och sen ska vi barnvakta Tomine under dagen. Det kommer bli minst en långpromenad med barnvagnen alltså.
Bjuder på ett par härliga bilder från i söndags när jag & Tomine var på trilletur här på Gran.



Hoppas ni får en fantastisk September dag!

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0