Tur man har cykelhjälm

Imorse när jag susade till jobbet ( det är nerförsbacke hela vägen så jag har ganska bra fart alltså) hoppade det plötsligt ut en katt framför cykel mitt i en snäv kurva. Helt instinktivt bromar jag. Hårt. Bakhjulet slirar iväg och jag hamnar mot kanten mellan vägen och diket. Ett par sekunder senare ligger jag på asfalten. Med dunkande hjärta och tanken "tur tur tur att jag har hjälm". Skrapade upp ett par fingrar ganska mycket, lite småsår i andra handen, på knogarna och foten. Fina asfalts-brännsår på ett knä och en axel. Det gör skitont! Duschade med gladpack tejpad på såren och plasthandskar på händerna hehe. Vatten svider. Så jäkla typiskt att jag ramlar och slår mig nu, dagen innan jag ska till göteborg. Fint med shorts när man har ett stort plåster på benet. Fint att allt skaver mot såret på axeln. Och ändå... tur att jag hade hjälm. Vem vet annars hur mycket jag hade slagit mig?

Mycket missnöjd jag med ont i knät och på axeln.

Love Left
Postat av: The Honey Bee(M)

Just tillbaka i lägenheten och har internet, jippie. Tromsö är inget Berlin, nej.. :( Men hoppas du får en superhelg med queer-klubb och annat kul i Gtb. Konstig tanke att jag hängde där förra veckan bara. Haha. Jag såg ochså Tangled och gillade mest hästen, han var ju supercool.

Ska se sista Harry P vid tillfälle. Gillar din nystart och design. Fint skrivet om det jobbiga som hände förra helgen. Många pussar

2011-07-29 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0