Första Advent

Sedan i torsdags morse har jag varit dygnförkyld men idag börjar det äntligen släppa. Fredag var jag helt utslådd och orkade ingenting annat än ligga på soffan. Igår kom Jons systerdotter till oss för att vara här till idag. Så då var det bara att ta sig samman lite och vara duktig moster. Vi bakade pepparkakor med henne och lekte massor. En riktigt fin dag, hon är verkligen en härlig unge. Somnade gjorde hon vid halv åtta tiden på kvällen så då hade jag och J lite tid för mys & film själva också. Sova däremot var ingen höjdare, hon sov mellan oss men knölade så mycket runt så jag vaknade vid 2 och då var det omöjligt att somna om. Till slut gick jag bara upp och satt och läste färdigt Patti Smith - Just Kids. Sov på soffan en liten timme mellan 6-7. Yay. Lika bra att förbereda sig dock för imorn är det jobb igen och jag har det fantastiska passet då jag börjar 03.55. Så, upp 02.45 inatt, hurra!

Nu är gullungen ute och leker med J och jag har satt en deg. Ska baka saffransbullar senare idag tänkte jag :) Det är ju trots allt första advent. Sen måste jag traska ner till jobbet en tur idag för att läsa ikapp viktiga mail och ordrar. Har inte såå lust att gå upp en halvtimme tidigare inatt för att göra det hehe. Solen skiner dock och det är 7 grader varmt så det blir nog en fin liten promenad. Jag längtar tills jag tagit stygnen på tån så jag kan gå ordentliga promenader igen!

Hoppas ni alla har en jättefin första advent. Var med era nära & kära. <3

Pepparkakebak igår! Det är viktig att ha mössa så man inte får hår i degen :P

Finaste J & Finaste T är duktiga med tandborstningen. <3

Love Left
Postat av: Bebbe

Vilken mysig helg :) Skönt att höra att du är på bättringsvägen & att du nu kan jobba igen :) Jag saknar dig <3

2011-11-27 @ 18:19:26
URL: http://belicious.webblogg.se/
Postat av: Zarah

Tackar! :) får se hur ofta det blir, men det händer ju en del så jag kommer nog inte få nått problem med att få ihop inlägg iaf :P

Hoppas allt är bra med dig, bb. Jag läser din blogg, även om jag inte kommenterar så mycket. Vad hände med din tå så du fick operera den? :/



Saknar dig! <3

2011-11-27 @ 22:22:28
URL: http://zizi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0