Lloret de Mar

I september var jag en vecka i Lloret de mar i Spanien! Mötte upp min fina familj på hotellet där och hade en underbar vecka med sol, bad, bra böcker och många skratt tillsammans med dom. Det var så skönt med en veckas avkoppling och semester, en chans att ladda batterierna lite. Lloret de mar gav inget jättespeciellt intryck men vi var aldrig i själva "kärnan" heller. Vi bodde på ett fint hotell med stoor pool och härlig poolbar. Stranden låg bara 800m bort och vattnet var varmt. Det var dock väldigt tvärdjupt. Vi var ju inte där under högsäsong och det var faktiskt skönt, massor med platser vid poolen & havet. Vi hade all inclusive och tyvärr var maten på hotellet inte så bra :/ Vet inte om det är för att det inte var högsäsong eller om det alltid är så. För mig som vegetarian fanns det i princip bara pommes och kanske någon pasta att äta och de andra tyckte maten smakade ganska lite. En kväll gick vi ut och åt middag och då fick jag supergod mat däremot! En dag tog vi turen in till Barcelona (som låg ca 6-7 mil bort) och traskade runt lite. Tyvärr var det någon helgon dag så det mesta var stängt. Men vi fick i alla fall kika på Sagrada Familia & fikat på Starbucks. Då var vi nöjda, haha!

NU kommer i alla fall lite bilder från resan!

Utsikt från vår balkong över poolområdet!

Mina systrar och jag <3

Fantastisk fasad på ett hus i Barcelona! Disneykänsla!

Jag lekte lite med en effekt på min kamera och tog denna bild, tycker den blev ganska cool!

Sagrada Familia!

& leaving! Med fönsterplats båda vägarna, kaching!

Love Left

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0