På stränga order...

Av best friend måste jag visst blogga oftare. Kan ju se själv att det inte varit många inlägg här senaste tid, ibland stoppar jag bara upp. Har ingen inspiration och känslan av att jag har inget att säga. Men förstår ju också att det kan vara fint för vänner & familj hemma att bara se & höra att jag mår bra, att livet går sin lilla gång och höra om jag ev. gör något kul. Det är bara så överväldigande mycket vardag ibland. Jobb, äta, sova, jobb, äta, sova. Film & tv serier. Jag har varit så trött sista tiden och inte haft speciellt mycket energi till övers. Nu har jag börjat äta ett b-vitamin tillskott igen så vi får se om det kan hjälpa lite. Sen ska jag försöka träna lite mer än bara den vardagsmotion jag får av att gå till-från jobbet & affären. Som iofs är dryga 3 km varje dag varav hälften är dryyg uppförsbacke men ändå. Jag vet ju att jag mår bättre både i sinnet och i kroppen av att röra mer på mig. Jag blir mer harmonisk, mindre arg och magen mår bättre. Det är bara den där tröskeln man ska ta sig över...

Annars då? Spanien med familjen var toppen. En helg i Tromsö med sweetest M var härligt! Små avbrott i vardagen som ger så mycket. Har inplanerat ett par småturer framöver också som jag tror blir mycket bra. Jag försöker hitta en rytm, ett sätt att hantera saknad efter nära & kära och ett sätt att uppskatta små saker. En bra bok, mys med katterna i soffan, fina färger på träden osv. Går jag och tänker på hur länge sedan det är jag var 'hemma', hur länge det ev. är tills jag träffar mina närmaste igen så blir jag tokig. Jag måste hitta min rytm, min vardag och trivas med det. Några dagar är det lätt, en del dagar omöjligt. Jag är så envis just nu. Ingen ska tala om för mig vad jag ska göra, inte ens jag själv! Ungefär.

Saker att tänka på och reflektera över. Hur man vill ha sitt liv, vart man vill och hur man kan göra det bästa av där man är nu. Just nu ska jag i alla fall krypa ner under en filt i soffan, kolla senaste Supernatural och fortsätta med min stickning.

Lägger in en bild på vackra vackra M & Jag från Tromsö nu i okt.

Love Left
Postat av: The Honey Bee(M)

Glad att du skriver nått! Livet går ju på, tankar med även om det rent fysiskt inte rör sig så mkt.

Bra att du planerar små resor och dyl, allt för att se framåt och göra en skillnad mot vardagen.



Å alltså, dina dagar det är ju exakt vad jag gör nu för tiden med. Förhåller sig till vardagen, jobbar massor, är ofta trött, läser. Har också just sett sista SN (haha, charisma & james <3 ), tagit hem första The Walking Dead, hade missat att det startat om. Får se då...



Terra Nova börjar visa mer och mer skrämmande likheter med 7th Heaven, usch och kräk. Wtf? (kan fortfarande inte släppa att de lade ner Buffy för att satsa på en ytterligare säsong av DEN serien, aaarrggghhhhh!!)



Väldans fint att ha dig här i vart fall. Jag ser helt weird ut på den bilden. Ellen har inte hämtat sängen ännu, så welcome over... ;)

2011-10-23 @ 18:19:31
Postat av: Isabella

Tack så mycket för uppdat :) Du vet jag kollar ju varje dag så det är väldigt trevligt att du skriver, om än bara några rader!

När vi lagt på sist sa Milla "Amli borta, hejdåå" Sötunge. Roligt att vi äntligen kom igång med Skype och att båda hittade tid. Det måste vi göra oftare! Även om man bara i princip säger hej så är det ju bättre än att inte höras alls.

Du vet redan att jag saknar ihjäl mig efter dig, men jag måste ändå skriva det!

2011-10-24 @ 22:18:04
Postat av: Bebbe

Vackra tös! Blir nästan gråtfärdig! Så underbart härligt o få läsa lite, som ovanstående, man längtar att få höra hur det är med dig :) Snart ses vi & det ska bli det bästa som händer på hela året <3

2011-11-05 @ 00:39:43
URL: http://belicious.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0