Stickningar...

Jag bestämde mig för att lära mig sticka för drygt ett år sedan och kul är det! Arg blir man också ibland när det inte blir som man vill, mönstret är krångligt, tråden trasslar och stickorna flyger hit och dit. Dom som säger att stickning är meditation har inte suttit bredvid mig när jag stickar ;) Oftast går det fint dock och jag gillar att ha något att göra med händerna när jag ser film och serier, reser osv. Sockar stickar jag mest av, det är ju så lätt & går så fort! Sen har jag en tendens att sticka mycket till barn, små saker går ju fortare att sticka än saker till vuxna... Men det har ändå blivit mössa, två par vantar, halsduk & sockar till mig själv, sockar till mamma,JK,mössa till syster,vantar till bonusmamma m.m

Häromdagen hade jag med ett par barnvantar utan tumme + två par sockar till min svägerskas barn. Men ja, jag känner ju inte så många barn ändå så det hopar liksom på sig. Tog inventar av garn & färdiga stickningar igår och ja, kanske jag ska vänta lite med nästa par sockar?
Här är några bilder på det som ligger färdigt här hemma och väntar på en ägare just nu.

Byxor som jag stickade färdigt igår! Första paret jag stickar, tycker dom blev fina :) Strl 1.5-2år ungefär.

Barnvantar med spindelmönster. Den översta visar alltså baksidan av vanten.

Babysett med hjälmmössa, vantar utan tumme och halsduk.

& så ett gäng sockar såklart i varierande strl. Lucy ville också väldigt gärna vara med på bilden.

Så... vad ska jag sticka nu? :D Håller på med ett par mönstrade vantar till mamma men jag behöver en "lättare" stickning med som jag kan hålla på med när jag ser film osv. Mammas vantar kräver lite mer koncentration så dom stickar jag på & hör på ljudbok samtidigt. Då kan jag ha blicken på mönstret.
/Kram från Lilla Tanten

Love Left
Postat av: The Honey Bee(M)

Jag brukar de du gjorde åt mig VAR DAG. Just sayin'g. Tant är det nya svart.



Love u.



Puss

2012-03-05 @ 18:08:22
Postat av: Bebbe

Du är så duktig <3

2012-03-11 @ 09:50:36
URL: http://belicious.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0